Hästar på bete och fest

Plönninge rullar på här i värmeböljan som sköljer över oss.. Jag svettas mina damer och herrar! :S

Fjellaregårds hästar går ute dygnet runt, de börjar redan se riktigt tjocka ut, vilket innebär att vi kommer få ett jävla jobb att banta ner dom i trean..! :( Vissa utav valackerna ser dräktiga ut... not good. Jag kom på häromdagen att hela skolterminerna går ut på att banta ner hästar haha.. De går ju på bete på sommaren och återvänder sedan som smällfeta gamla stela tanter. Vi ägnar hösten, vintern och våren till att banta ner dom ( de når sin matchvikt på senvåren ) och ser riktigt fina ut i maj. Ja, då börjar det om. De ser äntligen representabla ut, men göder på sig ute på betet så hela jobbet känns lönlöst igen!

Men jag kan lova er att våra söta små pållar mår så gott så det finns inte därute på gräset, utan massa människor och krav. Dom behöver verkligen få vila!

Ja, nu ska vi lite kvickt byta ämne. Jag går ju som sagt bara i tvåan, och treorna som ska gå ut nu om 1 ½ vecka festar järnet! Ikväll ska det tydligen bli fest på skolan (aja baja, tänk om securitas tar er?!) och fler än en 2a har smugit sig in i leden för att få partaja lite.. :D Vi är lite stygga här haha.. nåja, vi sköter faktiskt våra studier, bara så ni tvivlare vet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0