Stall Måsel!

Praktiken är slut.. Åtminstone för min del! Tyvärr. Så roligt har jag nog nästan aldrig haft! Var hos Sven Ingvarsson på stall Måsel i Kungsbacka i cirka en månads tid. Mestadels var jag ju med stallcheferna Amanda & Rebecka, och mina praktikpolare Pallan och Jacqis såklart ;)

Red 1-3 hästar varje dag och hjälpte till med annat, var med på tävling i Falkenberg en lördag, söndagen var jag hemma och skötte stallet medan de andra var på tävlingen.

Tvättade tävlingsponnys och broddade på och av minst 100 hästar känns det som ;) Men det var bara kul att få vara delaktig!

Alla hästarna var superfina kan jag lova! Amanda var dessutom väldigt duktig och gav små tips medan man red så det underlättade en hel del. Något av det roligaste var när jag fick rida hennes egna häst Dalcon för henne, och hoppa nåt språng :D Uffe som han kallas är fin!

Alla var väldigt gulliga och snälla också, ett stort tack till Sven och Ewa att jag fick vara på Er fina gård, ett stort tack till Lena som bjöd på middag på Tio Pepes ( en finfin restaurang i Kungsbacka med smarriga vitlöksbröd med aijoli :D ), och tack till Amanda och Rebecka såklart, för deras tålamod med oss till en början fumliga praktikanter. Sista veckan gick ju allt som smort om man jämför med första ;)

Hoppas vi ses någon mer gång!

<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0